Sunday, June 24, 2012

Uncertain but real

Bismillah....

"Sekalipun Cinta telahku uraikan, dan kujelaskan panjang lebar,
Namun jika cinta kudatangi, kujadi malu pada keteranganku sendiri,

Meskipun lidahku telah mampu menguraikan, 
Namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang,
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya"

- Bintu Nahal -


Katakanlah ; aku tidak mampu mendatangkan kepada diriku kemudaratan atau kemanfaatan melainkan apa yang dikehendaki oleh Allah. Tiap-tiap ummat mempunyai ajal, apabila tiba saat ajal mereka, sesekali tidak akan dapat mereka lambatkan walau sesaat, mahupun mempercepatkannya. [ Yunus : 49 ] 

Hamba yang lemah lagi dhaif ini ingin meninggalkan sebuah lagi cerita...tentunya yang dirahsiakan itu bukan sahaja tentang ajal, tetapi juga jodoh. Tunggu sahajalah detik terlaksana ketentuan tersebut. Namun, berapa ramai yang sering bercakap soal ajal seiring dengan jodoh? Ajal dan jodoh itu rahsia Allah, so let's treat them well. I mean, let's be prepared. Allahurobbi. Hamba juga tewas.


"Ketahuilah sekiranya seluruh ummat manusia berhimpun untuk mendatangkan satu kebaikan kepadamu, mereka sama sekali tidak akan boleh datangkan kebaikan tersebut melainkan apa yang telah Allah tuliskan untuk kamu, dan jika mereka berhimpun untuk mendatangkan mudarat kepada kamu, mereka sama sekali tidak akan boleh datangkan mudarat tersebut melainkan apa yang telah Allah tuliskan untuk kamu. Telah terangkat pena dan telah keringlah dakwat"


 I believe Allah surely has a better plan for us. 



To whom it may concern. Thanks for coming into my life leaving a sign of hope. Thanks for the bravery. For at least I know, I have been in your mind once and I'm not sure whether should I be thankful of it? So, I'll treat those as special unforgotten surprises, it short but struck. I hope those short stories came as blessing from Allah, moments for me to learn more about life. Barakallahufik. It's hard to believe. However, i choose to be right here,.. waiting. waiting for the uncertain. should i say I'm sorry for today and feel bad about it just because i finally get what my heart says. May Allah guide and protect us. Oh Allah, which path are you leading me to ya Rabb? Surely, it will  be the best way for me. Till  then, give me some more strength and hopes.

Yours,
The Nobody. 





but a blessed daughter of her Mum, 
and a glad princess to his Daddy.
That is all she is...


No comments: